november 24, 2010

Järjejutt: Väljakutse.

Ühel päeval sain oma blogi lugejalt kirja, mis teatas, et minu pangakontole on tehtud 10.000kr ülekanne. Sellega kaasnes ülesanne: teha kogukonna elu mingis valdkonnas jätkusuutlikult paremaks.

Olev Seppo (Elmo Riigi foto, kasutan ilma loata)
Võtsin lennukisse kaasa P.Druckeri raamatu Managing the Nonprofit Organisation. Raamat oli keskmine, aga üks mõte sealt jäi meelde. Nimelt on Druckeri sõnul MTÜ nõukogu liikme üheks peamiseks ülesandeks (MTÜ’le kaasaelamise ja selle tuleviku kujundamise kõrval) olla aktiivne toetuste koguja (fund-raiser). Selleks, et olla aga tõsiseltvõetav toetuste koguja, ei piisa ainult verbaalsest panusest, vaid nõukogu liige peab ka ise arvestavas koguses sedasama MTÜ’d toetama. Kuna see mõte mulle meeldis, kerkis fondi kapital veel 10.000kr võrra. Mõned päevad hiljem
kirjutas oma-algatuslikult veel üks lugeja, sooviga Uganda laste jaoks midagi ära teha. Põgusa kirjavahetuse tulemusena kasvas isekäivitunud fond 3000 kr võrra.

Nüüd aga järjejutu järgmiste peatükkide juurde, ehk miks ma sellest kirjutan.

  • Esiteks. Mind liigutas see oma-algatuslik initsiatiiv. Aeg-ajalt rebin ajalehest välja lugusid, mis mulle mingil põhjusel olulised tunduvad (kuigi teen seda haruharva, on Roosa öelnud, et muretseb, et hakkan ära pöörama). Üks selliseid väljalõikeid, mis mind liigutas, oli lugu Olev Seppost
  • Teiseks, mulle muidugi meeldis usaldus minu vastu.
  • Kolmandaks. Mulle meeldis kunagi Elionis ärijuhtide hindamisel Toomas Kärneri poolt esitatud küsimus „Ta on taibukas tegelane, aga kas ta teab mida teha, kui Elioni oleks nõus investeerima antud valdkonda 100Meek. Mis oleks need asjad millesse ta selle raha investeeriks?“
  • Neljandaks, ma ei oska selle fondiga midagi peale hakata. Tõsiselt. Mul on selle kohta ka selgitus ja põhjendus, võib-olla isegi mõned mõtted lahenduse kohta, aga sellest kirjutan juba järgmine kord. Et te liiga palju ei muretseks -  ma võtsin väljakutse vastu. Ja lubasin, et kui ma midagi mõistlikku välja ei mõtle, tagastan toetuse (ja ei võta maha sealt tegevuskulusid:).




  


Print this post

3 kommentaari:

Roosa ütles ...

Ma muretsen jah vahel, aga luban, et enne ei sekku, kui su kabinet ei näe välja selline nagu piinatud geeniusel films "A beautiful mind" - http://derrenbrown.co.uk/blog/wp-content/uploads/2010/08/beautiful_mind_3.jpg

Selle filmist pärit mälupildi pärast siis väike valvelolek ja mure su pärast...

Kaari ütles ...

Vennake ma olen Sinu üle uhke.
Meenuvad kõikvõimalikud korjandused ja heategevusprojektid, millesse on raske uskuda.
Usaldan Sind ja usun, et seda teevad paljud.
Ja muidugi selle looga võid fondi veelgi kasvatada ;)

Oliver K ütles ...

Kui Sa välja mõtled, mida fondiga peale hakata - anna teada. Toetaks ka :)

Postita kommentaar